ICT

U bevindt zich hier: Home | Over Omaha System | ICT

ICT

Wil je beginnen met het inzetten van de software van het Omaha System als ICT-leverancier? We helpen je graag op weg.

Hoe kan ik de Omaha System classificatie implementeren binnen mijn Elektronisch Cliënten Dossier (ECD)?

Stichting Omaha System Support kan hierbij ondersteunen. Om Omaha System te implementeren binnen jouw ECD is een eerste stap het aanschaffen van het instappakket. Dit instappakket bestaat uit:

  • Nederlandse vertalingen (spreadsheet formaat)
  • Afgekochte licentie op de User’s Guide (Copyright Karen S. Martin)
  • Gebruik van assessment methodiek
  • Mogelijkheid tot certificering
  • 8 uur implementatie-advies van een ervaren adviseur
  • Omaha System Boek

Voor meer informatie hierover kun je mailen naar info@omahasystem.nl

Hoe kan ik gecertificeerd worden door stichting Omaha System Support?

Wanneer je de classificatie hebt ingebouwd in jouw ECD wordt er een tussentijdse toetsingsafspraak gepland met een ervaren adviseur van de stichting. Hij/zij geeft gedurende deze afspraak feedback op de ingebouwde classificatie. De adviseur van de stichting hanteert hierbij certificeringsmodel 1.0 als uitgangspunt.

Wat zijn de eisen voor certificering?

De eisen voor certificering zijn opgenomen in certificeringsmodel 1.0. De onderdelen van de certificeringsprocedure zijn; het ophalen van gebruikerservaringen middels een digitale vragenlijst, het ophalen van gebruikerservaringen middels een fysieke afspraak met een wijkverpleegkundige, het beoordelen van de opgestuurde data export van de ingebouwde termen en het beoordelen van een uitdraai van een cliëntdossier.

Waarom moet ik mijn product laten certificeren?

Het is van belang jullie product te laten certificeren door de stichting omdat dat laat zien dat de ingebouwde classificatie in jouw product een zekere basiskwaliteit heeft. De stichting toetst of de juiste terminologie wordt gehanteerd en of dat op de juiste manier zichtbaar is voor de gebruiker. Daarnaast toetst de stichting of de classificatie ondersteunend is aan het primaire zorgproces.

Zijn jullie al langer actief met ICT leverancier van het Omaha System? Bekijk dan onderstaande vragen.

Wat is de ervaring met cliënten/familie die meekijken in Elektronisch Cliënten Dossier?

Het creëren van cliënten portalen en persoonlijke gezondheidsdossiers (PGD) staat los van het Omaha System. Uiteraard kunnen plannen en rapportages die zijn gebaseerd op het Omaha System worden ‘meegegeven’ aan cliënt portalen of PGD’s. Wanneer wordt gekeken naar het gehanteerde begrippenkader dan is het Omaha System primair bedoeld om het werk van de professional te ondersteunen. De meeste begrippen zijn ook goed te begrijpen door niet professionals. Stichting Omaha System Support heeft een cliëntfolder ontwikkeld voor cliënten en mantelzorgers. Die is te raadplegen op de website.

Ik ben al gecertificeerd door de stichting en doe een grote aanpassing aan de gecertificeerde software; moet de software worden gehercertificeerd?

Het is een verantwoordelijkheid van leveranciers om aan te geven aan de stichting in hoeverre nieuwe releases invloed hebben op de manier waarop het Omaha System geïmplementeerd is. Dat bepaalt of (her)certificering nodig is.

Facebook Twitter LinkedIn

Inschrijven nieuwsbrief

  • Mevrouw Heer

Deze website gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.