Werken met het Omaha System

U bevindt zich hier: Home | Over Omaha System | Werken met het Omaha System

Werken met het Omaha System

Hoe implementeer je de nieuwe manier van werken met een classificatie?

Werken met een classificatie heeft veel voordelen, maar is niet een klusje erbij. Het vergt een gedegen invoeringstraject. In de organisatie of in het samenwerkingsverband moet je afspraken maken over hoe je er binnen het primaire proces mee gaat werken, hoe het ingebed wordt in de intake en het zorgproces en hoe het wordt gekoppeld aan protocollen en richtlijnen en sturingsinformatie voor de zorgprocessen (tijd, budget, roosters etc.). Dat vereist instructie en scholing en goede technische ondersteuning (ICT, Pc’s en/of tablets). Daarnaast moeten goede afspraken worden gemaakt met samenwerkingspartners en met cliënten (privacy, toegang tot gegevens en dergelijke). Op management niveau moet worden bepaald welke gegevens worden gebruikt voor welk doel. Ook is het van belang vast te stellen of en hoe de gegevens in de externe verantwoording worden gebruikt (Inspectie, zorgverzekeraar, gemeente).

Voor gebruikers is hiervoor een concept implementatieplan ontwikkeld.

Animatie over het werken met Omaha System

Onderstaande animatie schetst een helder beeld over hoe het Omaha System zorgprofessionals ondersteunt in de zorgverlening. Bekijk wat de hoofdlijnen zijn van het Omaha System. De video is zowel met als zonder geluid af te spelen.

Kun je de video niet goed zien of afspelen? Bekijk hem dan op Vimeo (externe link).

Starten

Wil je ook starten met het gebruik van Omaha System? Neem contact met ons voor een vrijblijvend gesprek of meld je aan.

Facebook Twitter LinkedIn

Inschrijven nieuwsbrief

  • Mevrouw Heer

Deze website gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruiksgemak te verbeteren. Lees meer over cookies.